17 Mayıs 2010 Pazartesi

Beklenene Değen Harika Bir Final

Zibilyon tane işim olduğu için Madrid finalini izlemeyeceğim diye geçiriyordum içimden. Maç başladı saatime bakıyorum. Ya TV'de vermiyor boşver falan yapıyorum. Dayanamadım en sonunda: 1 sene sonra Federer- Nadal finali dedim ve geçtim netin başına. İyi ki açmışım gözüm gönlüm doydu. Rallliler, toprak kort, Federer, Nadal ...

Değişen ne vardı kortta 1 yıl sonra: Kendine Nadal karşısında daha da güvenen bir Federer;sakatlığın, kendi evinde olmanın vermiş olduğu baskı, master serisinde rekorun peşinde olması ya da herhangi başka bir şey, romansında Nadal'ı Federer karşısında beklediğimin altında bir seviyede tuttu. İlk setin sonunda set puanı Nadal'a bilemem kaçıncı sayıda geldi. Kaç tane servis kırma puanından sonra.Her topa yetişmesiyle ünlü Nadal yoktu bugün ortalarda agresifcan Federer alışılmışın dışında çok puan aldı kısa toplarla.

Durum 5-5 olurken harika bir ralli vardı.O nasıl bir puandı öyle. O nasıl bir dropshottı öyle. Ya da o neydi acaba Rafael Nadal tarafından korta sunulan?
Maç boyunca soluksuzca izledim deyimini burnumdan ciğerlerime kadar olan solunum sistemindeki her hücre yaşayarak hissetti. Yalnız heyecanı biraz fazla abarttım galiba tie-break'in sonuna doğru aşırı heyecandan ekranı kapattım ve maç puanını göremedim:(Tekrar açtığımda Nadal şampiyonluğunu ilan etmişti ben tanıklık edemedim.

Neyse kupa töreninde 2005'teki zaferinde olduğı gibi kızları alkolle yıkamayı ihmal etmedi Nadal:)
Tabi başka dipnotlar da vardı. Mesela tribünler valla bayağı baktım eğer gözlerim beni yanıltmıyorsa bildiğin doluydu. Real Madrid'in Barcelona gibi futbol devlerinin maçı vardı, ilgi az olur diyordum ama bildiğin 'coşkulu bir kalabalık' vardı. İspanya kraliçesi, Shakira;) maçı seyredenler arasındaydı.
Xisca görmesin :P
Sonuç olarak harika bir maçtı. Federer' de maçtan önce duygularımıza tercüman olup: geçen birkaç yıl ne kadar muazzamdı, tenis için heyecan verici olacak bu maç, bu rekabet tarzında bir demeç vermişti bu maç hakkında.
Rafael Nadal da 18. master serisini kazanarak kendi evinde kendi seyircisi önünde rekora imza atmanın güzel duygularını yaşıyor ve paylaşıyor olmalı. Ayrıca bu kadarla da kalmayıp toprak kort sezonunun tüm 3 master serisini kazanan ilk oyuncu oluyor(montecarlo-rome-madrid)
Federer sen de çok iyi oynadın artık rota RG

2 yorum:

  1. nadal la shakiranın arasında kesin bişi var kesin...

    sayın tennisfan acaba macın sonunu heyecandan mı kacırdınız yoksa baska bişi mi izliodunuz :):)

    YanıtlaSil
  2. bilemiyorum fazla sıkı fıkı oldular hakikaten

    saolsun süper ligimizde son hafta oldukça heyecanlı geçti arada ona da gözüm kaymış:)

    YanıtlaSil