2 Temmuz 2010 Cuma

Federersiz Bir Wimbledon Finali

İlk turlarda oynanan uzun maçların ardından son 2 maçta bildiğimiz Federer'e döndüyse de rakip Berdych olması işlerin o kadar kolay olmayacağının göstergesiydi. 09 AO'da ilk 2 sette öne geçtiği maçta Federer'e elenmişti. Aynı sene Davis Cup'ta Stepanek ile yaptıkları gerçekten muhteşem bir performans gösterip finale kadar çıkartmışlardı Çek Cumhuriyeti'ni. Bu sene Miami'de karşılaşan ikili Berdych'in maç puanları karşılamasına karşın zaferiyle sonuçlanmıştı. Maç boyunca resmen Federer komoncan modundaydı. Kendini motive etmeye çalışsa da işe yaramadı özellikle forehand konusunda sıkıntılıydı Federer. Uzun bir aradan sonra Federersiz bir Wimbledon finali. O değil de Mirkasız bir Wimbledon finali süper olacak. Sürekli msj atan, sakız çiğneyen, 09 AO finalde gitti paracıklar diye üzüldüğünü hissettiren birinin olmaması güzel. Onun yerine Lucie Safarova gibi tatlı bir tenis hatunu otursa fena olmaz değil mi:) Bu arada maç boyunca Berdych'in söylenişi konusunda bi mütabakata varılamadı: berdiş, berdih, berdish vs. Ama annem olaya noktayı koydu: Behlül'e benziyor bu Behlül Behlül diye. Lucie, tatlım arkanı kolla!
Anne Allah aşkına bunun neresi Behlül?
Gelgelim merakla beklenen Nadal- Soderling maçına. Hatırlarsınız ikili arasındaki husumetin miladı bu kortlarda yaşanmıştır 07 Wimbledon'da. 3 günlük maçın ardından Nadal zafere ulaşmıştı. Bu sefer Nadal maça resmen facia gibi başladı. 5-0 geriye düştü. 5-1 yaptı servis kırdı 5-2 oldu, ilk set 6-3 ile Soderling'in oldu. Ama maçın kopma noktası bu değildi asıl patlama 2 setin başında Nadal'ın servis oyununda durum 30-30 iken hakem yanlış bir kararla durumu 30-40 yaptı. Nadal hakemle tartıştı. Hacı ne yaptın dedi. 100000 tane no no no dedi dinletemedi. Sen misin beni dinlemeyen deyip hırsını güzel kullanıp çoştu.Maçtan sonra beşer şaşar bu tarz hatalar normal demiş, ben olsam demezdim.Güzel bir özellik gerçi kaybetse ne olurdu bilmem ama bu adam her daim beyefendi duruşunu korudu bugüne kadar.Soderling genel olarak servislerinde puan vermese de özellikle ilk servislerinde hiç puan kaybetmedi. Yalnız servis konusun da ilginç bir husumet daha var. Andy Roddick, Soderling gibi servisleriyle konuşan tenisçilerin bir oyun içinde 2 çift hata yapması bana garip geliyor.
Djokovic Lu'yu rahat geçip Berdych'in rakibi oldu. Djokovic başka bir heyecanı daha yaşıyor. Yıllar yıllar sonra Federer ilk 2'nin dışına çıkıyor ve bu koltuğa Djokovic oturuyor. Murray'de 08'in rövanşı niteliğinde Nadal ile finale çıkma mücadelesi verecek.
görseller

8 yorum:

  1. Anne öyle demişse bir nevi behlul dur o :D

    federersiz hava sahası istiyorum ben kendi adıma pek bi sevindimm:))

    YanıtlaSil
  2. bu gidişle artık bol miktarda federersiz hava sahası soluyacağız

    YanıtlaSil
  3. federerli hava sahalarında boğulun emi..uğraşmayın bu adamla..ne istiyorsunuz anlamadım ki,efendiliği,düzgünlüğü,başarısı batıyor size biliyorum.üzgünüz o federerli havaları çok soluyacaksınız.çünkü duruşu yeter..

    YanıtlaSil
  4. Federer in tenis tarihindeki yeri belli zaten, değil mi? Elbettte Federer'in takdir etttiğimiz yönleri var, takdir etmedğimiz yönleri de var. İstediğim şey değişiklik, her daim birinin 'sürekli' dominasyonun olmaması. Elbette bir takım alışkanlıklar da var:Federerli Wimbledon finali gibi. garip oldum elendiğinde, bir yandan da yeni insanların bu onura erişeceği için mutlu oldum

    YanıtlaSil
  5. federer in tenis tarihindeki yeri tabii ki belli ve onu yazmaya da devam ediyor çok şükür.çünkü benim için tenis demek federer demek.ama yani ben anlayamıyorum ve anlayamayacağım da sizi.neden başarılı bir insan görmek istemiyorsunuz,neden bir efsaneye tanıklık etmekten zevk almıyorsunuz?ben şahsen her kupayı kazanan birine amaan biraz da başkaları kazansın demekten çok ona gıpta ile bakmayı,başarıyı nasıl yakaladığını görmeyi,hatta tarihe tanıklık ettiğim için sevinmeyi yeğlerim.başkalarının yapamadığı şeyleri yapan insanları çekemediğinizi kabullenmeyip de biz sadece değişiklik istiyoruz diyorsunuz.avustralya açık finalinde de amaan maç zevksizdi dedi bu zihniyet ancak wimbledon 2010 finalinin reytinglerinin %50 düşmesine aynı kişiler birşey demedi.federerinse varolduğu her yerde ilgi de vardır.sizin yaptığınız tek şey şu federer kazanır:maç çok sıkıcıydı biraz da başkaları alsın.federer yenilir:devri kapandı,bitti.ama hiç merak etmeyin federer yine dimdik gelecek,yine bizleri mutlu edecek sizleri de federerli havalarda boğacak.bunun için kazanmasına da gerek yok çünkü raketini eline aldığı anda dağılır bulutlar,sadece wimbydeki 6 yazılı ayakkabısı yeter,karizması,efendiliği,kimsede olmayan sayamayacağım pek çok özelliği yeter sizin o havalarda boğulup bizimse en derin nefesleri almamıza..

    YanıtlaSil
  6. ve siz bir garip oldum demişsiniz ya,ben oturup hiçkimseye ağlamadığım kadar ağladım.onun kaybedişini görmektense kendi başarısızlığımı görmeyi yeğlerdim,dayanamadım federer ellerini yüzüne kapattığında,izleyemedim.final maçınıysa izlemedim bile.işte bizim federer sevgimiz bu,bu yüzdendir böyle yazıları görünce gücenmem,bu yüzdendir sizlerin söylediği ancak bu efsanenin hiç haketmediği lafları kaldıramamam.

    YanıtlaSil
  7. Az önce Federer ile ilgili yazdıklarımı okudum da Federer nefreti mi gütmüşüm , haketmediği ne yazmışım diye ama hayır. Blog yazımı itibariyle Federer kötü bir sezon geçirdiği için performansı beklenenin altında olduğu için iyi oynamadı demişim, forehandi kötüydü bugün gibilerinden konuşmuşum.
    sürekli bir dominasyon istemiyorum ama bu benim isteğim sen de sürekli Federer kazansın istiyorsun bu da onun kadar doğal. Burda Federer ile ilgili kötü şey yok hele hele bitti hiç yok. Hatırlarsın 08 de de bittiğine dair konuşmalar başalamıştı ve Federer o sene RG wimbledon'ı almıştı. Özellikle RG aldığında çok sevinmiştim çünkü Federer gibi bir oyuncunun tüm GS kazanması gerekir,hakkıdır. Federli hava sahası istiyorsun bir başkası istemiyor her 2side bir istek ama o Federer kazanmasın istiyor diye ona kötü dilek dilemek güzel değil.Ayrıca US open öncesi de yazarım Federer Wimbledon'ı kaybetmesinin acısını US open'da çıkaracaktır. us open hazırlıklarında performansı ne olursa olsun en büyük favori olarak gidecek. ayrıca Federer'den bir çok konuda feyz alırım, mesela bloğuma başlarken söylemiştim, bir diğeri de onun internet sitesi gibi ben de bloğumun rengini değiştiriyorum. Bence güzel olmuş:)

    YanıtlaSil
  8. ben sizin yazınızda bir federer nefreti var demiyorum.sizin yorumunuzdaki federersiz hava sahalarını daha çok göreceğiz yok bilmem ne yorumlarınıza takılıyorum.federer i tanımadan ona insanlar nasıl kötü dilekte bulunuyorsa işte ben de başkalarına aynısını yapma hakkını kendimde görürüm.neyse zaten federer yenilince saçma yorumlar yapanlar başarısında ya susarlar,ya da 360 derece dönerler.us openda acısını çıkaracak diye isterseniz yazın ben de okuyayım.ancak önceki yorumunuz bunu göstermiyordu.hem zaten federer in üstüne us open ı alması gerek,alacak diye baskı atılmasını da sevmiyorum.alsın veya almasın hep 1 numaradır o.us openda isterse kendi standartlarının altında bir sonuç alsın(bakın başarısız demiyorum),o yine gelecek yine başka bir yerde kazanacak buna eminim ben.
    blogunuza kötü demek haddim değil,birçok blogdan da güzel buldum.ben sadece federer hakkında en ufak kötü yazı-yorum görünce sinirleniyorum,bazen de kendimi tutamayıp yorum yazıyorum,o da fedexe olan büyük hayranlığımdandır.federer size de feyz kaynağı olduysa ne mutlu..

    YanıtlaSil